З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України.
Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного
фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що
містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.
Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною. Умови
здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились. Оплата
лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок
власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у
випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня
непрацездатності.
При цьому, Закон скоротив
час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають
надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України.
Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти
роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то
Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів
після надходження заяви-розрахунку.
Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня 2023 року
подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет
страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню “Заяви-розрахунки” особистого
кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків
згідно визначених критеріїв: період реєстрації листків непрацездатності, тип
заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); здійснення
формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду
України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується
інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих
осіб.
В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі,
пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути
використані при прийнятті рішення щодо фінансування.
Важливо!
- Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
- Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
- Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП , як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
- Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
Інформація з офіційного сайту ПФУ
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ми із задоволенням дамо відповідь на всі ваші коментарі