01 січня 2016 року набрали чинності зміни до Закону України
«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Нововведення спрямовані на те, щоб громадянам та юридичним
особам стало простіше узаконити своє право на квартиру, будинок чи іншу
нерухомість.
21 грудня 2016 року в Одеській ОУНБ ім. М. Грушевського з цього приводу для всіх охочих відбулась лекція-консультація Перетятко Алли Василівни – виконувача обов`язків начальника відділу правової освіти 2-го Регіонального центру вторинної правової допомоги.
Перетятко Алли Василівни – виконувача обов`язків начальника відділу правової освіти 2-го Регіонального центру вторинної правової допомоги |
Під час зустрічі |
Під час зустрічі |
Крок за кроком: як зареєструвати нерухомість.
Для того, щоб оформити право власності, необхідно звернутися
до державного реєстратора або нотаріуса, який сформує та роздрукує два
примірники заяви. На цих примірниках заявник та нотаріус мають поставити свої
підписи. Після цього один примірник заяви залишається у заявника, а інший
подається ним разом з іншими документами для державної реєстрації прав. Адвокат
наголошує, що після проставлення підписів нотаріус реєструє заяву у базі даних,
саме з цього моменту заява вважається прийнятою.
Перелік документів, які необхідно подати для реєстрації
прав:
- заява;
- паспорт;
- ідентифікаційний код;
- договір купівлі-продажу, дарування тощо;
- документ, що підтверджує оплату адміністративного збору.
Вищевказані документи подаються в оригіналах. Після цього
нотаріус виготовляє з необхідних для реєстрації прав документів електронні
копії.
Розглянувши заяву та документи, нотаріус та реєстратор
приймають рішення – задовольнити заяву або відмовити у реєстрації прав. Якщо
заяву задовольняють, реєстратор вносить відповідні відомості в електронний
Державний реєстр прав на нерухоме майно. Це єдина інформаційна система, що
забезпечує обробку, зберігання і надання відомостей про зареєстровані речові
права на нерухоме майно. Таким чином, право власності вважається
зареєстрованим, якщо рішення опубліковано в Держреєстрі.
Перевірити інформацію з Держреєстру прав можна самостійно у
зручний для вас час. Для цього достатньо зареєструватись на сайті,
використовуючи свої особисті дані – ідентифікаційний код або номер паспорта.
Що ж змінилося у процедурі реєстрації
майнових прав?
Перш за все, значно розширено перелік суб’єктів, які
наділені повноваженнями проводити державну реєстрацію прав. Законом
передбачено, що державним реєстратором є нотаріус, департамент держреєстрації Мін’юсту,
а також місцеві органи влади.
Також вводиться адміністративна відповідальність за
порушення строків державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень. Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться
у строк, що не перевищує п’яти робочих днів. Що стосується реєстрації права
власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, то вона здійснюється не
більше ніж за 14 робочих днів.
Якщо раніше Державна реєстраційна служба видавала власнику
нерухомості документ на право власності, то тепер нотаріус видає інформацію про
внесення відомостей до Реєстру прав. Таким чином, право власності на
нерухомість існує тільки в електронному держреєстрі. За бажанням власник
нерухомості може отримати виписку рішення з Держреєстру речових прав у
паперовій або електронній формі. Ні печатки, ні підпису на них не буде, але
обидві ці форми мають однакову юридичну силу. Відрізняється вартість надання
інформації з Реєстру прав – в паперовій формі – 34 грн, в електронній – 17 грн.
Змінився розмір плати за проведення держреєстрації та
внесення змін до записів Реєстру прав. Адміністративний збір буде справлятися у
такому розмірі:
1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно
(крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний
майновий комплекс) у строк 5 днів – 0,1 розміру мінімальної заробітної плати;
за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий
комплекс у строк 14 днів – 1 мінімальна заробітна плата;
2) за державну реєстрацію права власності на підприємство як
єдиний майновий комплекс у строк 7 робочих днів – 5 мінімальних заробітних
плат; за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий
комплекс протягом 24 годин з моменту прийняття заяви – 10 мінімальних
заробітних плат;
3) за державну реєстрацію права власності (крім випадків
державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий
комплекс) у строк 2 робочі дні – 1 мінімальна заробітна плата; за державну
реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності
на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 24 годин з моменту
прийняття заяви – 2 мінімальні заробітні плати; за державну реєстрацію права
власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство
як єдиний майновий комплекс) протягом 2 годин з моменту прийняття заяви – 5
мінімальних заробітних плат;
4) за державну реєстрацію речових прав, похідних від права
власності, – 50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права
власності;
5) за державну реєстрацію обтяжень – 0,05 розміру
мінімальної заробітної плати;
6) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у
тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, – 0,04
розміру мінімальної заробітної плати.
Увага! Якщо вам відмовили у реєстрації прав,
адміністративний збір не повертається. Але у разі відкликання заяви про
державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає
поверненню.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Ми із задоволенням дамо відповідь на всі ваші коментарі